نکات مراقبتی پس از پر کردن دندان

بررسی نکات مراقبتی پس از پر کردن دندان

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان نکات مراقبتی پس از پر کردن دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

جویدن آهسته و آرام غذا

جویدن فشار زیادی بر دندان‌ها وارد می‌کند که می‌تواند درد زیادی بر دندانی که تازه پر شده است، تحمیل نماید. هنگامی که می‌خواهید غذا بخورید، زمان کافی برای این کار بگذارید و سعی نکنید قطعات بزرگ غذا را به ‌یکباره و با شدت بجوید. به این ترتیب می‌توانید از تماس شدید و زیاد بین دندان‌ها جلوگیری نمایید. در صورت امکان با سمت مقابل دندان پر شده غذا بخورید.

بستن دهان هنگام جویدن غذا

در برخی افراد دندان پس از پر کردن ، به هوای سرد حساس می‌شود. به همین خاطر باید پس از پر کردن دندان تا مدتی هنگام غذا خوردن، دهان خود را ببندید تا از رسیدن جریان هوای سرد به دندان و ایجاد دندان درد جلوگیری شود.

پرهیز از مصرف غذاهای چسبنده و جویدنی

در برخی از مواد پر کننده دندان به خصوص آمالگام (نقره‌ای رنگ)، مدتی طول می‌کشد تا بتوانید غذاهای چسبنده و جویدنی مانند آدامس مصرف کنید. در موارد نادر ممکن است جویدن این غذاها بلافاصله پس از پر کردن دندان، باعث جدا شدن مواد پر کننده دندان شود.

معایب لیفت لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

خودداری از مصرف نوشیدنی‌های سرد یا داغ

دندانی که تازه پر شده است، حساس شده بنابراین تا چند روز از مصرف نوشیدنی‌های خیلی سرد یا داغ خودداری کنید و غذای با دمای متعادل مصرف نمایید.

دوری از مصرف شیرینی جات و خوراکی‌های شیرین

از آنجایی ‌که شیرینی می‌تواند حساسیت دندان تازه پر شده را برانگیزد، تا چند روز از مصرف این مواد پرهیز کنید. همچنین مصرف مواد قندی می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها در پیرامون حاشیه پرشدگی دندان و یا در زیر آن شود.

نخوردن خوراکی‌های سفت مانند آجیل، شکلات سفت و یخ

جویدن این مواد غذایی علاوه بر این که فشار زیادی بر دندان تازه پر شده که هنوز در حال بهبودی است وارد می‌کند، ممکن است باعث جدا شدن مواد پر کننده دندان که هنوز به درستی خود را نگرفته‌ اند، شوند. به خصوص در مورد مواد پر کننده آمالگام نقره ‌ای رنگ این موضوع اهمیت بیشتری دارد چرا که مدت بیشتری طول می‌کشد تا کاملاً به دندان بچسبد.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

معرفی انواع روکش دندان زیرکونیا

اهمیت اولویت ایمپلنت و ارتودنسی

خطرات عصب کشی نکردن دندان در بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *