نکاتی در مورد ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس

بررسی نکاتی در مورد ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر می‌خواهید فضای خالی بین دندان‌های خود را با کاشت دندان پر کنید، باید برندهای مختلف ایمپلنت را بررسی کنید. انواع برندهای ایرانی، کره‌ای، سوئیسی، آلمانی و آمریکایی در ایران موجود است. برخی برندها ارزان‌تر هستند و برخی دیگر به دلیل کیفیت بالا و طول عمر زیاد قیمت بیشتری دارند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان نکاتی در مورد ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها بین دندانپزشکان ایمپلنت دندان سوئیسی اشترومن است. در بیش از ۱۰۰ کشور جهان از این برند برای کاشت دندان استفاده می‌شود. برند اشترومن با دانشگاه‌ها، کارشناسان و جوامع علمی پیشرفته همکاری می‌کند تا باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌ها را تولید کند.

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیس

شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. این شرکت ایمپلنت‌های دندان و تجهیزات جانبی آن مانند اباتمنت را تولید می‌کند. تجهیزات تولید شده توسط اشترومن کیفیت بالایی داشته، در طولانی‌مدت دوام دارند و مطالعات بالینی دقیقی برای طراحی آنها انجام می‌شود. به همین دلیل ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سراسر دنیا است. اشترومن یک تیم بین‌المللی قوی و اختصاصی از ایمپلنتولوژیست‌ها (ITI) دارد. آنها دندان‌پزشکان در کشورهای مختلف را آموزش داده و پیشرفت‌ها و تکنیک‌های جدید در صنعت ایمپلنت را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مزیت های استفاده از ایمپلنت سوئیسی اشترومن

ایمپلنت اشترومن مزایای زیادی داشته و به همین دلیل بسیاری از دندانپزشکان آن را پیشنهاد می‌دهند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • رضایت بالا: حداقل ۹۵% افرادی که از این نوع ایمپلنت استفاده کرده‌اند، پس از ده سال هنوز از آن راضی هستند.
  • تسریع روند درمان: انواع اکتیو و روکسالید به‌سرعت با استخوان فک پیوند خورده و بهبود پیدا می‌کنند.
  • زیبایی بیشتر: روکش ایمپلنت‌های اشترومن بسیار طبیعی بوده و با دندان‌های طبیعی همسان دیده می‌شود.

آشنایی با ایمپلنت دندان سوئیسی | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

چگونگی کاشت دندان با ایمپلنت اشترومن

قبل از انجام ایمپلنت باید سی‌تی‌اسکن انجام شود. در تصویربرداری وضعیت استخوان فک بررسی شده و استحکام و قدرت استخوان فک مشخص می‌شود. اگر استخوان استحکام کافی برای قرارگیری ایمپلنت را نداشته باشد، قبل از کاشت، پیوند استخوان انجام می‌شود. گاهی هم در عکس‌برداری مشخص می‌شود که نیاز به خارج‌کردن بخشی از دندان باقی‌مانده دارید.

پس از طی‌کردن این مراحل کاشت دندان با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. قراردادن پایه تیتانیومی در استخوان فک باعث درد و تورم برای چند روز متوالی می‌شود. پس از آن یک دوره دو تا شش‌ماهه باید بگذرد. در این مدت ایمپلنت به‌خوبی با استخوان پیوند خورده و بهبود پیدا می‌کند. سپس اباتمنت روی پایه تیتانیومی قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است دندانپزشک در این بازه زمانی از بریج موقت استفاده کند.

طبق آماری که از سراسر دنیا به دست آمده است، ۹۵٪ افراد بعد از ده سال استفاده از ایمپلنت اشترومن سوئیس هنوز از آن راضی هستند. از طریق مهندسی دقیق سوئیس و برتری بالینی، سیستم ایمپلنت دندان اشترومن اعتماد جهانی را به خود جلب کرده است. پزشکان در بیش از ۷۰ کشور بیش از ۱۴ میلیون ایمپلنت اشترومن سوئیس را خریداری کرده‌اند.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

طول عمر ایمپلنت اشترومن

میانگین طول عمر یک ایمپلنت دندان سوئیسی از ۱۰ تا ۳۰ سال است که به احتمال زیاد، بسته به سن شما هنگام کاشت ایمپلنت، تا آخر عمر باقی خواهد ماند.

آلیاژ ایمپلنت اشترومن سوئیس

ایمپلنت اشترومن از جنس تیتانیوم است. پایه تیتانیومی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و شبیه به ریشه دندان طبیعی عمل می‌کند. علت استفاده از تیتانیوم این است که بدن با این فلز سازگار است. در نتیجه لثه و استخوان فک ایمپلنت را پس نزده و سریعا بهبود پیدا می‌کنند. تیتانیوم سریعا با بافت استخوان فک پیوند خورده و خطری شخص را تهدید نمی‌کند.

تیتانیوم به‌خوبی با بافت بدن پیوند می‌خورد و زیست‌سازگارترین فلز محسوب می‌شود. از این فلز حتی برای ساخت قطعاتی مانند لگن مصنوعی یا کاسه زانو استفاده می‌شود. تیتانیوم در صورت مخلوط شدن با مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود و به همین دلیل عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند. جنس تیتانیوم در ایمپلنت اشترومن باعث سازگاری بیشتر با بدن شده و احتمال بروز عوارض را به حداقل می‌رساند. تیتانیوم در تماس با مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

روش های عصب‌کشی دندان در کودکان

تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی

آشنایی با ایمپلنت دندان سوئیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *