معرفی انواع روکش دندان زیرکونیا

بررسی انواع روکش دندان زیرکونیا

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان انواع روکش دندان زیرکونیا را مورد بررسی قرار می دهیم. روکش‌های دندان زیرکونیا به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند:

روکش زیرکونیای عادی:

این نوع روکش از زیرکونیا سفید عادی ساخته شده و معمولاً در مواردی که نیاز به استحکام بیشتر و رنگ طبیعی دندان‌هاست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روکش زیرکونیای شفاف:

این نوع روکش از زیرکونیا شفاف تر ساخته می‌شود و برخی از مزایای شفافیت و نفوذ نور بیشتر را داراست. این انتخاب معمولاً برای مواردی که اهمیت زیبایی بیشتری دارند، مثل روکش دندان‌های زیبایی، انجام می‌شود.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان درواقع یک ساختار بسیار نازک، کلاه مانند و تو خالی است که باید روی سطح دندان طبیعی بیمار قرار گیرد. به صورتی که دندان بیمار را به صورت کامل بپوشاند. در واقع روکش یک جایگزین بسیار کاربردی برای دندان‌هایی است به دلایلی مختلفی چون پوسیدگی دندان، ضربه شدید یا بیماری از بین رفته‌اند. از روکش میتوان جهت اصلاح و بهبود شکل دندان‌های ردیف جلو استفاده نمود.

هر دو نوع زیرکونیا توسط طراحی به وسیله کامپیوتر و ساخت به وسیله کامپیوتر انجام میشود و همین باعث ظرافت و زیبایی در ساخت آن میشود.

مزایای روکش های زیرکـونیا

زیرکونیا جامد:

زیرکونیای جامد نسبت به زیرکونیای شفاف قطعا سخت‌تر است. مقاومت و سختی بالای این نوع زیرکونیا در مقابل نیروی جویدن و نیروهای قوی‌تر مقاومت بالاتری دارد. این نوع از زیرکونیا به دلیل پشتیبانی بالایی که دارد برای دندان‌های ضعیف و تحت درمان با کانال ریشه بسیار مناسب و مورد استفاده قرار میگیرد. زیرکونیای جامد مات است و به همیت علت اغلب برای دندان‌های خلفی و عقب استفاده میشود.

زیرکونیا خیلی شفاف:

این نوع زیرکونیا بسیار شبیه به دندان طبیعی فرد است و زیبایی بسیار بالایی دارد. اغلب از این نوع زیرکونیا برای دندان قدامل و جلو استفاده میشود. استحکام این نوع زیرکونیا از پی اف ام بیشتر است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. البته اگر نیاز باشد تراز دندان‌های شما توسط ارتودنسی انجام شود طبیعی است که پزشک زیرکونیای شفاف را به شما توصیه نکند.

انتخاب نوع روکش زیرکونیا بستگی به نیازهای بیمار و توصیه‌های دندان‌پزشک دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

مراقبت‌های پس از بروساژ دندان

مراحل عصب کشی دندان

معرفی ایمپلنت دندان دیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *