مزیت و عوارض لیفت لثه

بررسی مزیت و عوارض لیفت لثه

در این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان متخصص دندانپزشک اصفهان مزیت و عوارض لیفت لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزیت لیفت لثه قبل از کامپوزیت کردن دندان ها

زمانی که افراد پیش از انجام لمینت یا کامپوزیت دندان ها اقدام به جراحی لیفت لثه ها می کنند. ارتفاع دندان های جلوی آن ها که قصد دارید بر روی آن ها روکش کامپوزیتی یا سرامیکی انجام دهید بیشتر می شود. این مسئله باعث می شود که ارتفاع و قوس دندان ها تا حد زیادی اصلاح شود که در نهایت باعث زیبایی لبخند شما می شود. با انجام این عمل افراد دندان های مرتب و لبخند زیبایی خواهند داشت که این امر در افزایش اعتماد به نفس آن ها تاثیر زیادی دارد.

عوارض لیفت لثه

همانطور که می دانید بافت لثه در اطراف دندان ها قرار گرفته است. دندان ها نیز از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. که شامل مینا، پایه و بدنه دندان ها می باشد که بر روی استخوان فک قرار گرفته اند. انجام عمل جراحی لیفت لثه و در کل هر عملی که مربوط به دندانها می باشد باید در شرایط بهداشتی و توسط افراد متخصص انجام بگیرد. تا به این شکا عوارض جانبی آن به میزان زیادی کاهش پیدا کند. این عوارض عبارتند از:

نکاتی برای قبل از جراحی لیفت لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

  • ممکن است دندان ها به سرما و گرما حساس شوند و در خوردن و آشامیدن آن ها نیز اختلالاتی صورت بگیرد که در این موقعیت باید حتما از خمیردندان های ضد حساسیت استفاده شود.
  • امکان دارد در برخی موارد فضای بین دندان ها خالی شود. در مواردی لقی دندان ها نیز هست.
  • برخی افراد ممکن است با عوارض مانند با دوران نقاهت طولانی مواجه شوند که در این موقعیت امکان خونریزی وجود دارد و همین امر احتمال بروز بیماری های عفونی را تشدید می کند.
  • پس از عمل جراحی لیفت لثه امکان پوسیدگی دندان ها افزایش پیدا می کند. در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود ریشه دندان ها به سرعت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

  • در برخی موارد امکان دارد که بیمار نیاز به عمل جراجی مجدد داشته باشد. که این امر احتمال بروز مشکلات بعدی را افزایش می دهد. در صورتی که فرد از بیماری هایی نظیر فشارخون، دیابت رنج ببرند مدت زمان بهبودی را تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • افرادی که داروهای خاص، الکل و دخانیات استعمال می کنند زمان ریکاوری و بهبودی آن ها افزایش پیدا می کند.
  • در کل انجام هر عمل جراحی می تواند عوارض و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. افراد پیش از انجام عمل جراحی مورد نظر باید عوارض جانبی آن را مد نظر داشته باشند و در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهند سپس اقدام به انجام عمل جراحی نمایند.
  • در برخی موارد لازم است که افراد حتما عمل جراحی لیفت لثه را انجام دهند. اما برخی دیگر از عمل های جراحی مربوط به دهان دندان جنبه زیبایی دارند که در صورت عدم نیاز بهتر است از انجام آن ها صرف نظر کنید.

مطالب پیشنهادی :

نکاتی برای قبل از جراحی لیفت لثه

نکات مراقبتی بعد از جراحی ریشه باقی مانده در لثه

روش های درمانی تنفس دهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *