مزایا و معایب ایمپلنت دندان نئودنت

بررسی مزایا و معایب ایمپلنت دندان نئودنت

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان مزایا و معایب ایمپلنت دندان نئودنت را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزیت های ایمپلنت دندان نئودنت

ایمپلنت نئودنت می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. زیرا زمانی که شما دندان یا دندان‌های خود را از دست می‌دهید امکان تحلیل استخوان فک شما وجود دارد و برای جلوگیری از تحلیل استخوان تنها راه همان ایمپلنت دندان است. در مقایسه با روش‌هایی چون بریج، پروتز جزئی یا کامل ایمپلنت بادوام‌تر می‌باشد. با توجه به آمار بالای رضایت بیمارانی که شیوه درمانی ایمپلنت را انتخاب کرده‌اند درمی‌یابیم که این روش بسیار بهتر از سایر روش‌های جایگزین بوده است.

کاشت بسیار راحت

خصوصیات ایمپلنت نئودنت به گونه‌ای است که کاشت آن بسیار راحت است و خیلی به دندان‌های طبیعی شما شبیه خواهد بود و ایمپلنت نئودنت تقریبا مادام‌العمر می‌باشد هر چند پروسه نصب طولانی دارد.

ماندگاری بالاتر

تجربه نشان داده است که در مقابل هزینه و زمانی که برای کاشت ایمپلنت صرف می‌شود انتخاب یک برند ایمپلنت معتبر بسیار مهم است و باعث ماندگاری بالاتر می‌شود. این ایمپلنت جزو ایمپلنت‌های معتبری است که در مقایسه با رقبای خود کارایی بهتر و کیفیت بالاتری را ارائه می‌کند.

پروسه درمان کوتاه

در سال‌های اخیر فواید ایمپلنت سوئیسی نئودنت بیشتر پزشکان و بیماران را ترغیب به استفاده از این نوع ایمپلنت نموده است. پروسه درمان در این نوع ایمپلنت کوتاه‌تر بوده و استفاده از آن باعث کاهش تحلیل استخوان‌ها می‌شود. شل شدن دیرتر و ماندگاری بالا در مقایسه با دیگر ایمپلنت‌ها از مزایای دیگر این ایمپلنت است. به طور کلی قابلیت سوئیچینگ، تنوع بالا، ماندگاری طولانی‌مدت، ضمانت‌نامه مادام‌العمر از جمله مزیت‌های این ایمپلنت می‌باشد.

نکاتی در مورد ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

معایب ایمپلنت دندان نئودنت

مانند هر عمل جراحی دیگر در ایمپلنت نئودنت نیز احتمال خطر التهاب، عفونت و درد وجود دارد. با این وجود پزشک شما درباره موارد گفته شده و نحوه مدیریت آن‌ها به شما مشاوره خواهد داد. ممکن است در مواردی مانند نبود استخوان برای کاشت ایمپلنت نیاز به روش‌های پیوند استخوان و لثه باشد و این باعث افزایش هزینه درمان بیمار خواهد شد هر چند در طولانی‌مدت این سرمایه‌گذاری اولیه جبران می‌شود. جهت انجام ایمپلنت نئودنت خوب باید پزشک معالج کاشت ایمپلنت نئودنت را به بهترین شکل انجام دهد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی بعد از کاشت برای فرد متقاضی ایمپلنت به وجود آید.

انجام بررسی‌های اولیه جهت آمادگی استخوان فک بیمار برای پذیرش ایمپلنت توسط پزشک از طریق عکس‌های مخصوص باید انجام گیرد. از طرفی قیمت کاشت ایمپلنت بالا است و هر شخصی قادر به انجام این عمل نیست و فقط افراد خاصی از این روش درمانی استفاده می‌کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در انجام ایمپلنت نئودنت یا هر نوع دیگر برای بیمار به وجود آید ترس از انجام جراحی ایمپلنت خواهد بود. تجربه دوران کودکی در ایجاد چنین ترس‌هایی موثر است. از دارو‌های آرام‌بخش مورد تایید FDA در دندان‌پزشکی آرام‌بخش برای بیماران استفاده می‌شود.

در برخی موارد عفونت لثه باعث شکست ایمپلنت می‌شود و ممکن است نیاز باشد ابتدا بیماری لثه درمان گردد. در موارد نادری حساسیت به فلز تیتانیوم مانع انجام ایمپلنت نئودنت خواهد شد که در این صورت باید از ایمپلنت‌های زیرکونیا استفاده کنند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی

آشنایی با ایمپلنت دندان سوئیسی

نکاتی در مورد ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *