مزایا و معایب ایمپلنت دندان دیو

مزایا و عوارض ایمپلنت دیو

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان مزایا و معایب ایمپلنت دندان دیو را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای ایمپلنت دیو

فواید ایمپلنت دیو بسیار زیاد است که سبب شده تا این ایمپلنت طرف‌داران زیادی داشته باشد. مقاومت بالا باعث طول عمر زیاد این ایمپلنت بعد از کاشت شده است. به سبب طراحی خاص پیچ‌های ایمپلنت دیو امکان کاشت راحت‌تر در استخوان فک فراهم شده است. این نوع ایمپلنت با بافت لثه، دهان و دندان سازگاری زیادی دارد. سیستم دیجیتالی Dio navi کاشت بهتر و راحت‌تر این ایمپلنت را فراهم نموده است.

  • خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های ایمپلنت دیو به‌آسانی در کشور ایران قابل‌دسترس می‌باشد. بالا رفتن سطح تماس بین استخوان‌ها و ایمپلنت‌ها و ایمن کردن استخوان‌ها و ایمپلنت‌ها به سبب تکنولوژی سطح ایمپلنت دیو اتفاق افتاده است.
  • ویژگی‌های گفته شده مزیت‌هایی مانند ثبات اولیه بالا، بهبود پیوستگی با بافت نرم، به حداقل رساندن زمان جذب استخوان اطراف ایمپلنت و کاهش پاسخ التهابی به استخوان‌های اطراف را به دنبال دارد. دسترسی به قطعات مورد‌نیاز این نوع ایمپلنت به‌راحتی امکان‌پذیر است.
  • در واقع یک سطح نا‌هموار به دلیل تولید ایمپلنت‌های دیو به شیوه Hybrid SLA به‌وجود می‌آید. کیت‌های جراحی ایمپلنت برند دیو باعث سهولت استفاده از این ایمپلنت شده است. می‌توان بر اساس نیاز بیمار از هر کدام از کیت‌های جراحی و ایمپلنت با قطر مناسب استفاده کرد.
  • قیمت مقرون به‌صرفه و جنس خوب و کم شدن نیاز به تراش استخوان در پروسه کاشت ایمپلنت دیو از مزیت‌های دیگر آن است.

معرفی ایمپلنت دندان دیو | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

معایب ایمپلنت دیو

با وجود تمام فوایدی که برای ایمپلنت دیو وجود دارد ممکن است انجام ایمپلنت دیو با مشکلاتی همراه باشد. اگر بخواهیم کاشت ایمپلنت‌های دیو با موفقیت صورت گیرد عوامل زیادی در آن موثر هستند.

  • باید بیمار از لحاظ دهان و لثه در سلامت کامل بوده و عاری از هر گونه بیماری باشد. تکنیک کاشت باید به گونه‌ای بوده که ایمپلنت با موفقیت به نتیجه مطلوب برسد. برای اینکه کاشت ایمپلنت دیو به خوبی انجام شود باید یک دندان‌پزشک با‌تجربه و ماهر کار جراحی ایمپلنت را اجرا کند.
  • به طور کلی در صورتی که زمینه مساعد برای کاشت ایمپلنت مهیا باشد می‌توان انجام موفقیت‌آمیز آن‌را تضمین کرد و در غیر این‌صورت ممکن است کاشت آن با شکست مواجه شود. با انجام فرآیند کاشت ایمپلنت دیو توسط پزشک حاذق و وجود شرایط مطلوب، احتمال موفقیت این ایمپلنت بالا می‌رود.
  • هزینه کاشت ایمپلنت دندان به‌طور کلی بالاست و هزینه کاشت ایمپلنت‌های دیو به عوامل گوناگونی بستگی دارد و ممکن است این هزینه از یک شخص به شخص دیگر متفاوت باشد.
  • گاهی برای انجام ایمپلنت دیو نیاز به پیوند استخوان یا لیفت سینوس است که باعث افزایش هزینه کاشت می‌شود ممکن است فرد توان پرداخت هزینه اضافه جهت کاشت را نداشته باشد. به طور کلی مجموعه‌ای از فاکتورها در میزان هزینه ایمپلنت موثر هستند و شما نمی‌توانید هزینه ثابتی برای آن در نظر بگیرید که این موضوع ممکن است چالش برانگیز باشد. ممکن است پس از انجام ایمپلنت دیو عوارضی مانند عفونت لثه به وجود آید که باید با پزشک مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

کاربردهای باندینگ کامپوزیت دندان

راه های توقف پوسیدگی دندان

روش های مختلف عصب کشی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *