مزایای کاشت ایمپلنت دندان سوئیسی

بررسی مزایای کاشت ایمپلنت دندان سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی یکی از بهترین و معتبرترین انواع ایمپلنت موجود در جهان است که توسط شرکت‌های سوئیسی تولید می‌شوند و بیشتر برندهای تولید کننده این کشور توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در زمینه تولید ایمپلنت باکیفیت به خود اختصاص دهند. دلیل محبوبیت این ایمپلنت، کیفیت طراحی و ساخت آن است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان مزایای کاشت ایمپلنت دندان سوئیسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

جایگزینی عالی برای دندان‌های از دست رفته

مهمترین مزیت استفاده از ایمپلنت این است که ایمپلنت جای خالی ریشه دندان را در داخل استخوان پر می‌کند و از این رو نگرانی و مشکلات بیمار به دلیل عدم وجود دندان را به سادگی با جایگزین کردن یک دندان شبیه به دندان طبیعی رفع خواهد کرد. پایه ایمپلنت درست در جای ریشه دندان قرار می‌گیرد و نقش ریشه دندان را برای روکشی که قرار است بر روی آن نصب شود را ایفا می‌کند.

ظاهری طبیعی و زیبا

ایمپلنت دندان از نظر ظاهری درست شبیه دندان طبیعی ساخته می‌شود و عملکرد آن نیز همانند دندان طبیعی بوده و فرد احساس نمی‌کند که جسمی خارجی در داخل استخوان قرار داده شده است. برخی از افراد برای کاشت تنها یک یا چند ایمپلنت به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. ظاهر ایمپلنت دندان به قدری طبیعی است که هنگامی که در کنار سایر دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد، هیچ فردی متوجه طبیعی نبودن آنها نخواهد شد. ایمپلنت از نظر رنگ و شکل ظاهری شبیه به دندان طبیعی ساخته می‌شود و مانند ان محکم و مقاوم است.

ماندگاری و طول عمر بالا

ایمپلنت‌های سوئیسی ماندگاری بالایی دارند و تا مدت زمان زیادی می‌توان از آنها استفاده کرد. ماندگاری ایمپلنت به جنس و برند ایمپلنت بستگی دارد و ایمپلنت آیرس یکی از برندهای معروف با ماندگاری بالا است. که تا سال‌های طولانی بدون ایجاد کوچکترین عارضه یا مشکل در داخل استخوان باقی می‌ماند و در صورتی که فرد به خوبی مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشد، هیچ عفونت یا مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد.

عدم آسیب به دندان‌های مجاور

مهمترین مزیت استفاده از ایمپلنت‌های سوئیسی این است که برای کاشت آن نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور نیست و هیچ آسیبی به دندان‌های طبیعی مجاور وارد نمی‌شود. در نتیجه هیچ آسیبی به دندان‌های طبیعی وارد نمی‌شود و خطر پوسیدگی و شکستگی در آنها به صفر می‌رسد. برای کاشت ایمپلنت دندان تنها در ناحیه‌ای که دندان کشیده شده است قرار می‌گیرد و اندازه دندان نیز درست به همان میزان که جای خالی وجود دارد قالب گیری می‌شود.

آشنایی با ایمپلنت دندان سوئیسی | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

قابل استفاده در کاشت ایمپلنت فوری یا یک روزه

در صورتی که دندان به تازگی کشیده شده باشد می‌توان از روش ایمپلنت دندان فوری استفاده کرد و پس از این که ریشه دندان از داخل استخوان خارج شد، پایه ایمپلنت را جایگزین کرد. در این روش به دلیل این که بافت استخوان و لثه تازه است مدت زمان ترمیم و دوره نقاهت کوتاه‌تر بوده و عوارض ناشی از جراحی در فرد کمتر خواهد بود. ایمپلنت سوئیسی ires از جمله ایمپلنت‌هایی هستند که برای کاشت ایمپلنت فوری دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل ساختار فیکسچر و نحوه طراحی رزوه‌ها خیلی زود با استخوان فک جوش می‌خورند.

جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان

پایه ایمپلنت سوئیسی نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند و به همین دلیل از تحلیل رفتن استخوان و تغییر شکل چانه و فک جلوگیری می‌کند. در صورتی که فک بدون دندان باشد و بخشی از دندان‌ها از دسته باشند، استخوان فک تحلیل می‌رود و در نتیجه شکل استخوان تغییر کرده و چانه و لب‌ها نیز تغییر می‌کنند. در این حالت چهره فرد پیرتر به نظر می‌رسد و در اطراف لب چین و چروک‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

حمایت از دندان‌های مجاور

عدم وجود دندان در بخش‌هایی از فک به مرور زمان موجب می‌شود. تا دندان‌های مجاور به سمت داخل حرکت کرده و نظم دندان‌ها به هم می‌ریزد. اما هنگامی که ایمپلنت در جای خالی دندان‌ها قرار می‌گیرد. از سایر دندان‌ها نیز حمایت کرده و از حرکت کردن آنها به سمت فضای خالی موجود جلوگیری می‌کند. در صورتی که دندان‌ها بیش از حد از جای اصلی خود حرکت کرده باشند نیاز است تا پیش از کاشت ایمپلنت درمان‌های مورد نیاز بر روی دندان‌های مجاور انجام شود تا فضای کافی برای قرار دادن ایمپلنت آماده شود.

مراقبت آسان و بدون دردسر

مراقبت از ایمپلنت بسیار آسان است و تمیز کردن آنها درست مانند دندان‌های طبیعی است. برای تمیز گردن ایمپلنت‌های سوئیسی تنها استفاده از مسواک با برس متوسط و نخ دندان کافی است. برای جلوگیری از تجمع باکتری در اطراف ایمپلنت بهتر است یک بار در روز دهان را با محلول آب و نمک و یا دهان شویه شستشو دهید. بدین ترتیب عمر ایمپلنت‌ها بیشتر شده و هیچ عفونت و تورم در اطراف آن ایجاد نخواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

عوارض احتمالی عصب‌کشی در بارداری

برندهای ایمپلنت دندان سوئیسی

مقایسه روکش دندان زیرکونیا و PFM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *