مراقبت های لازم پس از درمان ریشه(عصب کشی)

اهنمایی های مفید پس از  عصب کشی یا درمان ریشه.

زمانی که بی حسی موضعی به منظور بی حس کردن ناحیه ی تحت درمان صورت می گیرد، ممکن است  بی حسی چندین ساعت پس از اتمام کار در لب ها، دندان ها یا زبان شما وجود داشته باشد. شما باید از جویدن پیش از بین رفتن کامل بی حسی خودداری کنید.

مراقبت از روکش یا پر کردگی موقت

ممكن است یک ترمیم (پر کردگی موقت) به منظور محافظت از دندان شما در فواصل بین جلسات روی دندان عصب کشی شده قرار گیرد. از بین رفتن یا شکستن مقداری جزئی از پر کردگی موقت امری رایج است. این مساله معمولا مشکل خاصی نیست. با این حال، شما باید توصیه های زیر را به منظور محافظت از پر کردگی یا روکش موقت در سر جایش رعایت کنید:

· از جویدن آدامس و خوردن غذاهای چسبنده یا سفت خودداری کنید.

· در صورت امکان فقط با سمت مخالف دهانتان بجوید.

· مسواک زدن را بطور معمول ادامه دهید.

· هر روز با دقت به دندان ها نخ دندان بکشید، نخ دندان را پس از وارد کردن لابلای دندان به آرامی به سمت جلو بکشید، از بالا خارج کردن نخ دندان در کنار دندانی که روکش یا پرکردگی موقت دارد، می تواند باعث شل شدن یا در آمدن آن ها شود.ممکن است در برخی موارد توصیه کنیم تا آماده شدن روکش یا ترمیم اصلی از کشیدن نخ دندان صرف نظر کنید.

اگر در فواصل بین جلسات عصب کشی یا بعد از آن دندان درد داشت چه باید کرد؟

در اولین روزهای پس از درمان عصب کشی، ممکن است در دندانی که درمان شده احساس ناراحتی یا حساسیت کنید، بخصوص اگر درد یا عفونتی قبل از شروع درمان داشته باشید. اگر برای عفونت، آنتی بیوتیک تجویز شده است، بسیار مهم است که حتی اگر علائم عفونت هم از بین رفته بودند تا پایان مدت تجویز شده به مصرف آن ادامه دهید. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی ما پیشنهاد می کنیم که از مسکن هایی که نیاز به تجویز پزشک ندارند (مانند ایبوپروفن) مطابق دستورات درج شده روی دارو استفاده کنید. برای کاهش بیشتر درد و تورم می توانید روزی سه بار با آب گرم و نمک آن ناحیه را شستشو دهید. یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید و سپس به آرامی آن را در اطراف دندان غرغره کنید و خالی کنید.

لطفا در صورت بروز موارد زیر با ما تماس بگیرید:

· اگر در جویدن احساس ناهمواری می کنید.

· اگر درد مداوم دارید.

· اگر هر گونه سوال یا نگرانی دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *