مراحل عصب کشی دندان

بررسی مراحل عصب کشی دندان

این به تعیین میزان آسیب کمک می کند و تضمین می کند که درمان ریشه گزینه درمانی مناسب است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان مراحل عصب کشی دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

حذف و برداشت پالپ

برای شروع فرآیند عصب کشی ابتدا از بی حسی موضعی برای جلوگیری از درد استفاده می شود. قبل از شروع درمان ریشه، یک سد لاستیکی کوچک بر روی دندان قرار می گیرد. این باعث ایزوله شدن دندان و خشک نگه داشتن آن در طول عمل می شود. سپس یک سوراخ کوچک در تاج دندان برای دسترسی به پالپ ایجاد می شود. بعد از سوراخ کردن تاج دندان ابزارهای کوچک دندانپزشکی برای برداشتن اعصاب، رگ های خونی و بافت های داخل دندان استفاده می شود تا پالپ برداشته شود.

شکل دادن و تمیز کردن کانال ها پس از برداشتن پالپ

محفظه پالپ و کانال های ریشه را با آنتی بیوتیک موضعی پر می کند تا عفونت را از بین برده و از بدتر شدن و بازگشت آن جلوگیری کند. دندانپزشک پس از ضدعفونی و تمیز کردن کانال های ریشه دندان را با ماده ای شبیه به لاستیک به نام گوتاپرکا پر می کند. آنتی بیوتیک های خوراکی نیز ممکن است توسط دندانپزشک شما برای درمان و کنترل عفونت توصیه شود.

قرار دادن و ترمیم نهایی

در آخرین مرحله از عصب کشی دندان، دندانپزشک شکاف کوچکی را که در ابتدا در قسمت بالایی دندان ایجاد کرده بود، بسته و موقتاً می پوشاند. آنها از درزگیر برای پر کردن شکاف ها و درزها استفاده می کنند و از کانال در برابر آسیب ناشی از بزاق محافظت می کنند. از آنجایی که پس از تخلیه عصب، دندان دیگر مانند گذشته استحکام و انعطاف پذیری ندارد، باید از روکش دندان برای محافظت از آن استفاده شود.

عوامل موثر بر طول عمر دندان عصب کشی شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

مراحل عصب کشی چیست؟

عصب کشی یا درمان ریشه معمولاً شامل سه مرحله اصلی است: تمیز کردن و شکل دادن به کانال‌های ریشه، پر کردن کانال‌ها با مواد لاستیکی مانند گوتاپرکا، و قرار دادن روکش یا سایر ترمیم‌ها روی دندان.

تعداد جلسات عصب کشی دندان

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عصب کشی دندان به شدت عفونت و پیچیدگی سیستم کانال ریشه دندان بستگی دارد اما به طور کلی، درمان ریشه را می توان در یک تا سه جلسه کامل کرد.

زمان نیاز به عصب کشی دندان

زمانی که پالپ دندان که حاوی اعصاب و عروق خونی است، عفونی یا آسیب ببیند، عصب کشی یا درمان ریشه دندان ضروری است. این می تواند به دلیل پوسیدگی عمیق، ضربه به دندان، یا ترک خوردگی یا بریدگی دندان اتفاق بیفتد.

مراقبت‌های پس از بروساژ دندان