متخصص درمان ریشه دندان چه زمانی مراجعه کنیم؟

دندان درد تجربهٔ خوشایندی نیست. بسیاری از افراد تجربه بد دندان‌درد را در طول زندگی خود داشته‌اند. برای درمان دندان‌درد به طور عمومی به دندان‌پزشکان مراجعه صورت می‌گیرد. خوشبختانه تعداد دندان‌پزشکان در بیشتر نواحی کشور افزایش چشمگیری در سال‌های اخیر یافته است و امکان دسترسی بیشتر مردم به دندان‌پزشکان در شهرهای کوچک و حتی برخی نواحی روستایی فراهم شده است. با در نظر گرفتن اینکه در سرشماری سال نود، جمعیت روستایی کشور زیر سی درصد ارزیابی شده است، دسترسی تقریباً بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور در سراسر ایران به دندان‌پزشک امری بدیهی است (البته امکان استفاده از خدمات به دلایل اقتصادی مبحث دیگری است).

از طرف دیگر خدمات دندان‌پزشکی به سوی تخصصی شدن رفته‌اند. همانطور که برای درمان ناراحتی قلبی مراجعه به متخصص قلب صورت می‌گیرد، برای درمان‌های تخصصی دندان هم ممکن است مراجعه به متخصص مربوطه لازم باشد. البته در این مورد از نقش نظام ارجاع نباید غافل بود.

تخصص درمان ریشه یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین تخصص‌های دندان پزشکی است. متخصص درمان ریشه یا به عبارت علمی تر «اندودنتیست» فردی است که با درمان ریشهٔ دندان شما سرو کار دارد. تشخیص و درمان درد دندان و همهٔ دردهایی که شبیه دندان‌درد هستند – ولی ممکن است دندان‌درد نباشند- هم در حیطهٔ تخصص متخصص درمان ریشه است؛ اما سؤال اینجاست که چه زمانی باید به یک اندودنتیست (متخصص درمان ریشه) مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *