عوامل باز شدن چسب لمینت دندان

بررسی عوامل باز شدن چسب لمینت دندان

باز شدن چسب لمینت دندان یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که دندان‌هایشان را لمینت کرده‌اند و یا در آینده نزدیک تصمیم به این کار دارند. طول عمر لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت، بسیار بیشتر است اما اگر دهان و دندان در شرایط مساعدی قرار نداشته باشد و فرد به خوبی از آن‌ها مراقبت نکند شاهد بروز مشکلاتی نظیر باز شدن چسب لمینت دندان، شکستگی، تغییر رنگ و… آن خواهد بود. در این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان متخصص دندانپزشک اصفهان عوامل باز شدن چسب لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از دلایل محبوبیت لمینت‌ها، ماندگاری طولانی آن نسبت به سایر روش‌های زیبایی و ترمیم دندان است. اما نکته بسیار مهمی که بعضی از افراد از آن اطلاع ندارند این است که لمینت نیز مانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت دارد و چه بسا بیشتر‌. زمانی که شما دلایل باز شدن چسب لمینت دندان را بدانید؛ با رعایت آن ها به راحتی می‌توانید ماندگاری و طول عمرشان را افزایش دهید.

عدم نصب صحیح:

لمینت‌ دندان بر‌خلاف کامپوزیت، نیاز به تبحر و مهارت بسیاری برای نصب دارد. زیرا لمینت در لابراتوار تولید شده و سپس روی دندان نصب می‌شود. اگر خدمات لمینت دندان را به دندانپزشکی بسپارید که مهارت و تجربه لازم را ندارد. پس از مدت کوتاهی با باز شدن چسب نگهدارنده و در نهایت افتادن لمینت دندان مواجه خواهید شد. البته اگر فکر می‌کنید منظورمان از بازه زمانی کوتاه، چندین سال است. باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. چرا که مسئله نصب لمینت آنقدر اهمیت دارد که حتی گاهی به دلیل عدم مهارت دندانپزشک، پس از گذشت چند ماه، شاهد باز شدن چسب لمینت دندان‌ بسیاری از افراد بوده‌ایم.

استفاده از مواد بی‌کیفیت:

اگر لمینت از مواد اولیه بی‌کیفیت و نامرغوبی ساخته شده باشد. شک نکنید که بعد از مدت کوتاهی باید منتظر جدا شدن لمینت از روی دندان‌هایتان باشید. بنابراین حتما اطلاعات جامعی درباره بهترین برند لمینت دندان به‌دست آورید تا لمینت‌هایی را انتخاب کنید که از مواد اولیه باکیفتی ساخته شده اند. هر چه مواد سازنده لمینت دندان با‌کیفیت‌تر و‌ مرغوب‌تر باشد، ماندگاری آن روی دندان نیز افزایش می‌یابد.

کلینیک‌ها و‌ مطب‌های دندان پزشکی معتبر، همواره از بهترین مواد و بهترین برند لمینت برای خدمات درمانی و زیبایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیز به هیچ عنوان به تبلیغاتی نظیر لمینت دندان ارزان که از سوی دندانپزشکان غیر‌حرفه‌ای و بی‌نام‌و‌نشان در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، اعتماد نکنید. زیرا لمینت‌دندان هرچه بی‌کیفیت‌تر باشد به همان میزان نیز از قیمت پایین‌تری برخوردار است‌.

مزایا و معایب لمینت کامپوزیتی و سرامیکی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مراقبت نکردن از لمینت دندان پس از نصب:

بعضی از افراد فکر می‌کنند پس از آن‌که طرح لمینت را بر روی دندان‌هایشان اجرا کردند. دیگر نیازی به مراقبت از دندان نیست. افرادی که پس از لمینت، دندان‌هایشان را به امان خدا رها می‌کنند. معتقد هستند که لمینت به تنهایی از دندان‌ها مراقبت می‌کند بنابراین کاملا مراقبت از لمینت دندان را به فراموشی می‌سپارند. که همین امر خود به تنهایی عامل جدا شدن چسب لمینت دندان در بسیاری از افراد بوده است.

درست است که لمینت به عنوان یک روش درمانی و زیبایی با مقاومت بالا شناخته می‌شود و پس از انجام آن، دندان‌ها در برابر بسیاری از عوامل مخرب در امان خواهند ماند. اما شما باید توجه داشته باشید که لمینت نیز مانند دندان‌های طبیعی نیازمند مراقبت‌های خاص خودش است. دندان پزشک به خوبی تمام روش های مراقبتی را با توجه به وضعیت دهان و دندان و همچنین لمینت‌ها با شما در‌میان می‌گذارد و شما می‌توانید با رعایت آن ها از افتادن و‌ یا جدا شدن بخشی از لمینت دندان خود، جلوگیری کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

پوسیدگی دندان:

توجه داشته باشید که قبل از انجام لمینت دندان، حتما باید تمامی پوسیدگی‌ها و نواقصی مانند شکستگی دندان‌ و… درمان شود و سپس طرح لمینت روی دندان اجرا شود. اما پس از نصب لمینت نیز ممکن است. دندان‌ها تحت شرایط خاص دچار پوسیدگی شوند و همین امر سبب باز شدن چسب لمینت دندان شود. چرا که لمینت برای بقای خود روی دندان، نیازمند پایه مستحکم و سطح سالم است و در صورت آسیب رسیدن به دندان، مسلما تاب آوری لمینت روی دندان نیز کاهش یافته و پس از مدتی از دندان جدا می‌شود.

کهنه شدن و فرسایش لیمنت دندان:

درست استکه لمینت ها عمر طولانی دارند اما نمی‌توان این عمر طولانی را به دائمی بودن آن‌ها نسبت داد. چرا که لمینت دندان هر‌چه‌قدر هم از مواد مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشد، پس از پایان عمر مفیدش دچار فرسایش می‌شود و همین امر خود عامل مهمی در باز شدن چسب لمینت دندان به حساب می‌آید. البته نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که عواملی مانند عدم رعایت بهداشت و مراقبت‌های لازم، خود به عنوان عامل اصلی کهنه شدن و فرستایش لمینت دندان شناخته می‌شود. بنابراین نمی‌توان صرفا پایان یافتن عمر مفید لمینت را دلیل فرسایش و از بین رفتن چسب نگهدارنده لمینت‌ها دانست.


مطالب پیشنهادی :

موارد انجام عصب کشی دندان کودک

عوارض لمینت دندان در دوران بارداری

روش های مختلف زیبایی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *