عوارض احتمالی عصب‌کشی در بارداری

بررسی عوارض احتمالی عصب‌کشی در بارداری

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان عوارض احتمالی عصب‌کشی در بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

اثرات اشعه ایکس

همانطور که می‌دانید دندان‌پزشک برای آنکه بتواند دید جامعی نسبت به میزان پوسیدگی دندان‌ها داشته باشد به عکس از دندان‌ها نیاز دارد. عکس‌برداری از دندان‌ها با استفاده از تکنولوژی اشعه ایکس انجام می‌شود. اگرچه پزشکان توصیه می‌کنند که زنان باردار نباید در تماس با هر گونه اشعه ایکس باشند. اما اشعه ایکسی که در دندان‌پزشکی به کار می‌رود برای جنین خطرآفرین نمی‌باشد.

اما با این وجود همچنان توصیه می‌شود که هنگام عکس‌برداری از دندان در دوران بارداری مراقبت‌هایی صورت گیرد. به عنوان مثال از پیشبند حائل و یا یقه حفاظتی استفاده کنید. هر چند که اشعه ایکس تنها با دهان شما در تماس است و برخوردی با نواحی شکمی ندارد. توجه داشته باشید که به جز اشعه ایکس بیشتر داروهایی که حین درمان و یا از آن باید استفاده کنید م‌ تواند عوارضی را برای شما به دنبال داشته باشد.

روش های پیشگیری از عصب کشی دندان در بارداری | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

تاثیر بیهوشی و بی حسی

گاهی اوقات درمان ریشه دندان در دوران بارداری بدون نیاز به بیهوشی و بی‌حسی انجام می‌شود. بنابراین ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که برای درمان به بیهوشی یا بی‌حسی نیاز دارید یا خیر؟ در برخی از مواقع دندان‌پزشک دوز بسیار کمی از این موارد را برای زنان باردار استفاده می‌کند. البته باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که درد احتمالی در حین عصب‌کشی دندان می‌تواند برای جنین مضر باشد. به عبارتی می‌توان گفت تحمل هر نوع فشار و استرس در دوران بارداری برای جنین اصلا خوب نیست و باید شرایط ایده‌آلی برای رشد و نمو جنین فراهم نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

تاثیرات سایر مواد شیمیایی

از دیگر عوارض عصب کشی در بارداری می‌توان به تاثیرات استفاده از سایر مواد شیمیایی اشاره نمود. معمولا دندان‌پزشکان برای پر یا تمیز کردن دندان از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌کنند. البته هیچکدام از این مواد نمی‌توانند برای سلامتی زیادآور باشند.

در واقع اکثر زنان باردار با این تصور که عصب‌کشی دندان برای جنین مضر است از انجام آن در دوران بارداری خودداری می‌کنند. اما لازم است که حتما در این موارد با دندان‌پزشک خود مشورت کنید، زیرا بعضی از اقدامات را می‌توان به آینده موکول نمود. اما گاهی اوقات به درمان فوری نیاز است و به تعویق انداختن آن می‌تواند شرایط را برای مادر و فرزند دشوار کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

مزایا و معایب ایمپلنت دندان نئودنت

مزایای استفاده از روکش دندان زیرکونیا

انواع ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *