روش های پیشگیری از عصب کشی دندان در بارداری

بررسی روش های پیشگیری از عصب کشی دندان در بارداری

هر پروسه درمانی در این دوره می‌تواند با دلهره و استرس زیادی برای زنان باردار همراه باشد، ازاین‌رو بهترین اقدام پیشگیری از وقوع این مشکلات است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های پیشگیری از عصب کشی دندان در بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

• اولین و اصلی‌ترین اقدام برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکلات عفونت دندان و پیشگیری از درمان ریشه توجه به بهداشت دهان و دندان و رعایت یک برنامه‌ریزی مناسب است. برای این منظور حتما روزی دو بار مسواک بزنید.
  • از مصرف غذاها و خوراکی‌هایی که حاوی مقدار قند بالایی هستند بپرهیزید. زیرا غذاهای دارای میزان قند بالا از مهم‌ترین دلایل پوسیدگی دندان هستند. در صورتی که میل و علاقه زیادی به خوردن شیرینی‌جات دارید بعد از مصرف آن‌ها حتما از مسواک استفاده کنید.
  • تغییرات هورمونی در دوران باردای نیز می‌تواند سلامت دندان‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد. ازاین‌رو توصیه می‌شود که به‌طور منظم به دندان‌پزشک مراجعه نمایید و وضعیت دندان‌ها و لثه خود را کنترل کنید. با چکاپ مرتب دندان‌ها می‌توانید از عفونت و پوسیدگی آن‌ها جلوگیری کنید و می‌تواند اقدامی موثر در پیشگیری از عصب‌کشی دندان باشد.
  • برای جلوگیری از عصب کشی دندان در بارداری و حفظ سلامت خود و فرزندنتان، مراقبت از دندان‌ها را جدی بگیرید و با مشاهده کوچک‌ترین مشکلات دندان سریعا به دندان‌پزشک مراجعه کنید و برای درمان اقدام نمایید.

خطرات عصب کشی نکردن دندان در بارداری | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

عوارض مصرف آنتی بیوتیک برای عصب کشی در بارداری

برای درمان‌های دندان‌پزشکی در بارداری که به مصرف آنتی بیوتیک نیاز است استفاده از داروهایی مانند کلیندامایسین، اریترومایسین، سفالوسپورین‌ها مثل سفالکسین و پنلی سیلین‌هایی مثل آمپی سیلین و آموکسی سیلین که بی‌خطر هستند توصیه می‌شود.

ضرر عکس رادیولوژی در بارداری برای عکس‌برداری از دندان‌

در اکثر موارد برای عصب‌کشی دندان دندا‌ن‌پزشک به عکس رادیولوژی یا همان اشعه ایکس نیاز دارد تا میزان گستردگی عفونت را تشخیص دهد. انجمن بارداری آمریکا توصیه می‌کند که زنان باردار از قرارگیری در مقابل تشعشعات اشعه ایکس غیر ضروری خودداری نمایند. اما در صورت ضرورت حتما از لباس‌های محافظ استفاده کنند تا میزان عوارض ناشی از آن به حداقل برسد و آسیبی به جنین وارد نگردد.

بیهوشی و مسکن برای عصب کشی در بارداری

انجمن بارداری آمریکا توصیه می‌کند برای زنان باردار از بی‌حسی موضعی حاوی اپی نفرین در سطح حداقل استفاده شود. زیرا با استفاده از بی‌حسی برای عصب‌کشی پس از پایان درمان نیز با از بین رفتن تاثیر بی‌حسی بیمار درد را احساس می‌کند و مجبور به مصرف مسکن می‌شود که مصرف آن در دوران بارداری ممنوع است. در شرایط خیلی خاص زنان باردار پس از عصب‌کشی دندان می‌توانند از مسکن‌های بر پایه استامینوفن استفاده کنند.

مشکلات دندان و دندان درد در بارداری

باتوجه‌به اینکه زنان باردار معمولا دارای مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند بیشتر شاهد پوسیدگی دندان و دندان درد در آن‌ها خواهیم بود. علاوه‌براین استفراغ‌های دوران بارداری نیز می‌تواند موجب ضعیف‌تر شدن مینای دندان شود و احتمال پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

معرفی ایمپلنت دندان نئودنت

موارد استفاده از روکش دندان زیرکونیا