روش های مختلف عصب کشی دندان

بررسی روش های مختلف عصب کشی دندان

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های مختلف عصب کشی دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. دو نوع روش عصب کشی دندان وجود دارد: جراحی و غیر جراحی. در حالی که هدف هر دو یکسان است (حذف بافت های داخلی دندان، از بین بردن عفونت، و نجات دندان طبیعی)، روش ها از نظر فرآیند که برای دسترسی به داخل دندان استفاده می شود کمی متفاوت است.

روش غیر جراحی عصب کشی دندان

روش غیر جراحی عصب کشی دندان رایج ترین نوع درمان کانال ریشه است که برای محافظت از دندان طبیعی شما انجام می شود. این روش جزئی‌تر از پر کردن معمولی است زیرا سوراخ کردن تا ریشه دندان بیشتر می‌شود. پس از درمان شما با بی حسی موضعی، متخصص ریشه دندان را تا کانال ریشه سوراخ می کند تا پالپ بیمار را خارج کند، دندان را تمیز کرده و پر کند تا از عفونت یا آسیب بیشتر جلوگیری کند. هیپوکلریت سدیم برای ضدعفونی کانال ها و محفظه پالپ استفاده می شود تا تمام آثار باکتری ها از بین برود.

جراحی آپیکوکتومی

آپیکوکتومی که به عنوان میکروجراحی ریشه نیز شناخته می شود. به این دلیل که در انتهای نوک ریشه دندان فعالیت می کند. زمانی که کانال ریشه از کار بیفتد، اپیکوکتومی توصیه می شود. دندانپزشک بافت لثه نزدیک دندان را باز می کند تا عفونت را آشکار کند. سپس دندانپزشک بافت آسیب دیده را همراه با قسمت کوچکی از نوک ریشه جدا می کند. یک پرکننده انتهای ریشه برای پر کردن قسمت استفاده می شود تا از عفونت مجدد ریشه جلوگیری شود.

نکات مراقبتی بعد از جراحی ریشه باقی مانده در لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

روش پالپوتومی و پالپکتومی

بافت پالپ عفونی در طی پالپوتومی و پالپکتومی برداشته می شود. پالپوتومی شامل برداشتن بخش کوچکی از پالپ دندان در حالی که ریشه ها در جای خود باقی می مانند. کانال ریشه کودکان در پزشکی به عنوان پالپوتومی شناخته می شود. اگر پوسیدگی یا آسیب فقط بر روی تاج دندان تأثیر بگذارد، پالپوتومی لازم است. کودکان اغلب با پالپکتومی درمان می شوند. پالپکتومی شامل برداشتن کامل تاج و ریشه بافت پالپ عفونی است. در صورتی که بافت تاج دندان و ریشه دندان عفونی شده باشد باید پالپکتومی انجام شود.

درمان لیزری با سیستم واترلیز

دندانپزشک شما ممکن است بدون استفاده از دریل یا چاقوی جراحی با استفاده از لیزر واترلیز شما را درمان کند. تکنولوژی WaterLase بدون درد، پرتو لیزری را آزاد می کند که از آب تغذیه می کند. سیستم WaterLase آب، هوا و انرژی لیزر را ترکیب می کند تا میکروارگانیسم ها را کاهش دهد و از شر عفونت خلاص شود.

نکات مراقبتی پس از پر کردن دندان

کاربردهای باندینگ کامپوزیت دندان