روش‌های درمان سیاه شدن لثه

روش‌های درمان سیاه شدن لثه

رفع تیرگی لثه

سیاهی لثه در اکثر مواقع دلیل مهمی ندارد و نیازی به درمان آن نیست اما اگر لکه‌های سیاه رنگ روی لثه تاثیر منفی بر زیبایی لبخند شما گذا‌شته‌ اند یا دندانپزشک تشخیص داده که بهتر است رفع تیرگی لثه انجام شود می‌توان از روش‌هایی برای برگرداندن دوباره رنگ طبیعی و درمان لثه سیاه استفاده کرد.

 

  • اسکالپل

در روش درمانی اسکالپل برای رفع سیاهی لثه بافت سیاه رنگ لثه با جراحی برداشته می‌شود. اسکالپل یک روش درمانی سریع و راحت برای سیاهی لثه است اما ممکن است بعد از انجام این جراحی دوباره عارضه تیرگی لثه ایجاد شود.

  • کرایو سرجری

کرایو سرجری یا سرما درمانی یکی از روش‌های نوین درمانی پزشکی است که دندانپزشکان نیز از آن استفاده می‌کنند در این روش درمان از سرمای شدید برای انجماد بافت لثه استفاده می‌شود.

  • دپیگمانتاسیون

دپیگمانتاسیون یک روش درمانی همیشگی برای از بین بردن سیاهی لثه است. در این متد درمانی از لیزر مخصوص دندانپزشکی برای از ناودی کامل سلول‌های تولید کننده ملانین در لثه استفاده می‌شود.

روش‌های درمان سیاه شدن لثه | بهترین دندانپزشک اصفهانصفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان (بهترین دندانپزشک اصفهان)

 

  • پیوند لثه

در روش درمان پیوند لثه دیگر سیاهی لثه از بین برده نمی‌شود بلکه جراح دندانپزشک قسمتی از بافت سقف دهان را برداشته و به کمک آن روی سیاهی لثه را می‌پوشاند.

  • بلیچینگ

بلیچینگ یکی از روش‌های درمان تیرگی لثه است که کم‌تر توسط دندانپزشکان پیشنهاد داده می‌شود. در این روش بافت لثه رنگ روشن تری پیدا می‌کند و تیرگی آن کاملا از بین می‌رود. البته بلیچینگ حتما باید با تشخیص و توسط متخصص دندانپزشک حرفه‌ای انجام شود. چون انجام آن از حساسیت بالایی برخوردار است و در صورت عدم تخصص دندانپزشک احتمال آسیب لثه وجود دارد.

  • دارو برای سیاهی لثه

در زمان‌ هایی که علت سیاه شدن لثه عفونت و رشد باکتری‌ها ایجاد شده باشد از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌شود. با مصرف یک دوره منظم آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌ها و عفونت لثه از بین رفته و تیرگی لثه نیز درمان می‌شود.

 


مطالب پیشنهادی سایت دکتر دکترسید حمید رضویان (بهترین دندانپزشک اصفهان):

مهم‌ترین علت سیاه شدن لثه (قسمت۱)

مهمترین علت سیاه شدن لثه (قسمت۲)

مهم‌ترین علت سیاه شدن لثه (قسمت۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *