خطرات عصب کشی نکردن دندان در بارداری

بررسی خطرات عصب کشی نکردن دندان در بارداری

در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان خطرات عصب کشی نکردن دندان در بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم. زنانی که باکتری های عامل پوسیدگی دندان در دهانشان زیاد است در بارداری و پس از زایمان این باکتریها را ممکن است به کودک خود منتقل کنند. قرارگیری زود هنگام در معرض این باکتریها و از طرفی خوردن مواد حاوی قند مانند شیر، آب میوه و غیره و خوابیدن در حالی که شیشه شیر در دهان قرار دارد همگی زمینه را برای پوسیدگی زود هنگام دندان کودک فراهم می کند.

خطرات عدم درمان عفونت دندان بستگی به شدت عفونت و مقاومت باکتریها دارد. حتی عفونتهای جزئی هم می توانند در اثر عدم درمان، تکامل یافته و به مرور شدید شوند. اولین نشانه نیاز به عصب کشی، درد و ورم لثه است. اگر چه غالبا عفونت در ریشه و بافتهای عصبی دندان ایجاد می شود اما باکتریها ممکن است به بافتهای اطراف نیز نفوذ کرده و باعث عفونت لثه شوند. عفونت لثه خود می تواند وارد جریان خون شده و سلامت جنین را به خطر بیندازد.

در صورتی که عفونت دندان درمان نشود ممکن است به استخوان رسیده و باعث تخریب آن و تحلیل رفتن ساختار استخوانی اطراف دندان شود. این باعث می شود دچار حساسیت دندان شوید. اگر این وضعیت پیش برود باعث لق شدن دندان و کوچک شدن استخوان فک در این محل می شود. همچنین ممکن است درد و ناراحتی زیادی را بر شما تحمیل کند.

با پیشرفت عفونت داخل دندان، دیگر نمی توان دندان را نجات داد و متاسفانه دندان باید کشیده شود. این در حالی است که اگر عفونت به موقع درمان میشد، بدون هیچ آسیب ماندگاری دندان نجات می یافت. در موارد شدید عفونت اگر درمان به موقع صورت نگیرد، ممکن است عفونت به وضعیتی خطرناک به نام عفونت خون تبدیل شود. در این شرایط باکتریها به جریان خون راه یافته اند و عفونت را به نواحی دیگر بدن برده اند. چنانچه که عفونت خون به سرعت درمان نشود می تواند به مرگ بینجامد.

راه های جلوگیری از عصب کشی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین زمان برای عصب کشی دندان در بارداری

اگر چه درمان عصب کشی دندان جنین را چندان در خطر قرار نمی دهد. از طرفی انجام ندادن آن می تواند خطرساز شود. اما در برخی دوره های بارداری انجام این درمان بهتر است. اگر می توانید عصب کشی را در سه ماهه دوم بارداری انجام بدهید. در سه ماهه اول به طور کلی جنین بیشتر آسیب پذیر است و در سه ماهه سوم شما ممکن است برای نشستن طولانی مدت بر روی صندلی دندانپزشکی راحت نباشید. به خاطر داشته باشید اگر عفونت یا ورم در دهان دارید باید فورا تحت درمان دندانپزشکی قرار بگیرید چرا که پیامدهای عدم درمان عفونت در بارداری میتواند جدی باشد.

عصب کشی دندان عقل در بارداری

دندان عقل نسبت به دیگر دندان ها بیشتر پوسیده می شود. زیرا در انتهای دهان قرار دارد، معمولا دندان پزشک تشخیص می دهد که دندان را بکشد اما اگر شرایط طوری باشد که باید دندان عقل را نگه داشت آن را عصب کشی می کند.

معرفی ایمپلنت دندان دیو

معرفی انواع روکش دندان زیرکونیا