جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

عمل افزایش طول تاج دندان

تاج ها درواقع همان مینای دندان هستند که به دلایل ظاهری، زیبایی و ساختاری بر روی یک دندان طبیعی قرار می گیرند. تاج ها ممکن است هنگامی که دندان شکسته، لب پر یا از دست رفته می روند، توصیه شوند. از تاج دندان برای تکمیل مراحل دیگر دندانپزشکی مانند پل یا بریج دندان و ایمپلنت دندان استفاده کرد. تاج ها باید به طور کاملا محکم روی دندان آسیب دیده یا مورد نظر بچسبد.

جراحی افزایش طول تاج دندان، روشی است که برای افزایش ارتفاع دندان انجام می شود. افزایش طول تاج دندان یا لیفت لثه یک عمل زیبایی است که برای افزایش طول تاج دندان ها انجام می شود که ممکن است برخی افراد به دلیل کوتاه بودن ارتفاع دندان و لثه های خود، از دندان های خود ناراضی باشند و این عمل را انجام دهند.

این روش درمانی یکی از موثرترین و کم خطرترین راه ها برای تغییر طول تاج دندان است، به طوری که شکل و اندازه دندان ها از تناسب بیشتری برخوردار می شود و از این طریق زیبایی بیشتری به چهره می بخشد. متخصصان و جراحان با افزایش مجدد بافت لثه (و گاهی اوقات استخوان)، طول تاج دندان را افزایش می دهند تا سطح بیشتری از دندان هنگام لبخند زدن نمایان شود. انجام این روش معمولاً کمتر از یک ساعت زمان می برد.

جراحی افزایش طول تاج دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

مراحل افزایش طول تاج دندان

پریودنتیست در طول یک عمل سرپایی جراحی افزایش طول تاج دندان را انجام می دهد. این بدان معناست که پس از آن می توانید به خانه بروید و به امور مختلف بپردازید. مدت زمان انجام این عمل بسته به تعداد دندانهایی که به عمل احتیاج دارند. و همچنین در صورت برداشتن هر دو بافت نرم و استخوان متفاوت است. اگر روی هر یک از دندان های مجاور خود تاج موقت دارید، ممکن است پریودنتیست، آنها را قبل از عمل برداشته و پس از آن در جای خود قرار دهد.

بیشتر افراد بی حسی موضعی دریافت می کنند و ممکن است داروی آرامبخش نیز در طول عمل دریافت کنند. متخصص پریودنتال لثه ها را می برد تا فاصله آنها را از دندان ها بیشتر کند. و ریشه و استخوان را در معرض دید قرار دهد. در بعضی موارد، فقط باید بافت لثه برداشته شود. سپس جراح قبل از بخیه زدن محل جراحی را با آب نمک شستشو می دهد. و لثه ها را به هم بخیه می زند، و گاهی برای محافظت بیشتر یک باند را روی محل جراحی شده، قرار می دهند.

پس از از بین رفتن تاثیر بی حسی موضعی، ممکن است کمی احساس درد کنید. بنابراین جراح برای شما مسکن و یک دهان شویه ویژه برای بهبود لثه تجویز می کند.

 


مطالعه بیشتر:

روش های مختلف جراحی لثه

روش های درمان و اصلاح لبخند لثه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *