توصیه‌هابرای آدم‌های«با کلاس»درمراجعه به دندانپزشکی!

– خانم‌هایی که وقت دندانپزشکی دارند بهتر است از رژ لب استفاده نکنند یا اینکه در بدو ورود آن را پاک کنند. معمولا دستیار‌های من به خانم‌ها در بدو ورود این نکته را تذکر می‌دهند و بیمار را توجیه می‌کنند که دستکش‌های دندان‌پزشک با رژ لب شما رنگ می‌گیرد وکنترل عفونت به خطر می‌افتد. ضمنا گاهی دیده شده است که حتی بیماری با دیدن رنگ قرمز رژ لب خودش بر روی دستکش، به گمان اینکه خون است ترسیده است و از حال رفته است!

۲- خانم‌های محترم! سعی کنید همگام مراجعه به دندانپزشکی از کلیپس و گیره مو زیر مقنعه یا روسری استفاده نکنید؛ چون هم سرتان اذیت می‌شود و هم اجازه نمی‌دهد سر در موقعیت درست روی یونیت قرار گیرد.
مو‌هایتان را جمع کنید و کامل زیر پوشش قرار دهید. مخصوصا در جراحی‌ها رعایت این نکته مهم است. شما هنگام کار اجازه ندارید که دستتان را از زیر پوشش پیشبندتان خارج کنید. به علاوه اگر قرار باشد دم به دقیقه دستتان را بالا بیاورید و موهایی که روی صورت و چشمتان می‌ریزد کنار بزنید، تمرکز دکترتان به هم می‌ریزد! بنابراین تمام این نکات ذکر شده، فقط در جهت ارائه درمان بهتر برای شماست و جنبه ارشادی ندارد!

۳- هم خانم‌ها و هم آقایان بهتر است هنگام مراجعه به دندانپزشکی از لباس راحت استفاده کنند. لباس مهمانی و پلوخوری برای درمان دندانپزشکی نپوشید.
ما همیشه سعی می‌کنیم در طول درمان چیزی روی لباس شما نریزد، ولی به ندرت ممکن است که سیلر یا هیپوکلریت یا مواد قالبگیری و… روی لباستان بریزد. بعضی از این مواد مانند سیلر و هیپوکلریت ممکن است آسیب غیرقابل برگشت به لباس شما وارد کند! به علاوه لباسی که در آن‌ها احساس راحتی کنید و یقه راحت داشته باشد و کلافه‌تان نکند درآرامش شما بر روی یونیت دندان‌پزشکی تاثیر گذار است. حتی تصور اینکه با یقه بسته، کراوات یا لباس تنگ یک ساعت روی صندلی دندان‌پزشک ثابت باشید کلافه کننده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *