تفاوت دندانپزشک عمومی با دندانپزشک متخصص چیست؟

دندانپزشکی نیز همانند پزشکی دارای شاخه های تخصصی می باشد، که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه از آن آگاهی ندارند. همانطور که اگر فردی مشکل کاهش بینایی داشته باشد به متخصص چشم پزشکی مراجعه می کند، مشابه آن نیز در دندانپزشکی کسی که درد دندان پیدا می کند باید به متخصص درمان ریشه مراجعه نماید چون پالپ (عصب) دندان دچار التهاب شده است و باید درمان شود. متاسفانه در شاخه تخصصی دندانپزشکی بیماران بیشتر رشته ارتودنسی که مربوط به مرتبط کردن دندان هاست را می شناسند، در صورتی که رشته تخصصی اندودنتیکس یا معالجه ریشه از اهمیت و حساسیت بالاتری نسبت به همه رشته های تخصصی دندانپزشکی برخوردار است، چراکه اگز این درمان به طور کامل و مناسب انجام نشود منجر به کشیده شدن دندان و ایجاد مشکلات دندان بعدی و هزینه های مکرر اضافی خواهد شد. دندانپزشک متخصص درمان یشه بعد از گذراندن دوره عمومی به مدت ۳ سال در این دوره تخصصی تحصیل نموده و در واقع مسلط به یکی از پایه ای ترین تخصص های دندانپزشکی می گردد. در حیطه تخصصی این رشته تقریبا تمام رشته های تخصصی لحاظ می گردد و و متخصص درمان ریشه را باید پایه و بنیان تمام رشته های تخصصی دانست چون اگر یک درمان ریشه نامناسب بر روی یک دندان انجام شده باشد حتی اگر بسیار زیبا باشد به مرور زمان این دندان دچار عفونت ریشه شده و دندان یا کلا از دست می رود و یا احتیاج به درمان های پی در پی پیدا می کند. بنابراین بیماران باید بدانند که اصطلاح جراح-دندانپزشک به دندانپزشکان عمومی گفته می شود ولی دندانپزشک متخصص از عنوان تخصصی خود استفاده می کند که متاسفانه اکثر بیماران تصور می کنند جراح دندانپزشک همان جراح و متخصص درمان ریشه می باشد.

کلینیک اینجانب دکتر سید حمید رضویان دندانپزشک متخصص جراح و درمان ریشه و دارای فلوشیپ (فوق تخصص) ایمپلنت های دندانی آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد.