تعداد کانال‌ دندان‌ ها

تعداد کانال‌ دندان‌ ها

دندان ها با هم تفاوت دارند و همه دندان ها شبیه هم نیستند.

دندان‌های ثنایای جلویی و دندان کانین (دندان نیش) اصولا شامل یک ریشه هستند که دارای ۱ کانال دندان است. دندان‌ های پرمولر (دندان‌های آسیاب کوچک) و دندان‌های مولر یا دندان‌های آسیای عقبی شامل ۲ الی ۳ ریشه هستند که هر مورد شامل ۱ یا ۲ کانال دندان است.

درمان دندان هایی که تعداد ریشه های بیشتری دارند بیشتر طول می کشد و هزینه نسبتا بالاتری را شامل می شود. عصب کشی دندان های مولر معمولا نسبت به دندانهای نیش هزینه بالاتری را به دنبال دارند.

معمولاً کم اتفاق می افتد که دندان های مولر ۴ ریشه داشته باشند، اما احتمال دارد این اتفاق صورت دهد و متخصصین بایستی این موضوع را بدانند و جهت درمان کردن و رویارویی با آن آمادگی لازم را داشته باشند.

ممکن است کانال های ریشه و تنوع در تعداد ریشه ها در هر دندانی اتفاق بیفتد. متخصص پیش از اجرای هر درمانی بر روی دندان های شما باید یک عکس OPG بگیرد تا وضعیت دقیق کانالها و ریشه تعیین شود.

تعداد کانال‌ دندان‌ ها | بهترین دندانپزشک اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

چرا تعداد بیشتر ریشه و کانال دندان باعث گران تر شدن عصب کشی می شود؟

میزان دشوار بودن درمان به تعداد ریشه ها و کانال دندان بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت این به معنای این نیست که اگر درمان دندانی که شامل دو کانال است دو چندان دشوار تر از دندانی است که فقط یک کانال داشته باشد. اما در حقیقت کانال دندان های اولی باریک تر هستند، تمیز کردن و یافتن آنها سخت تر از دندانی است که فقط یک کانال دارد.

بیشتر درمان دندان هایی که ۳ الی ۴ کانال را شامل می شوند، قطر بسیار نادری دارند و دقت بالایی برای درمان آنها نیاز است. این بدان معنی نیست که درمان دندانی که دو کانال دارد دو برابر سخت تر از دندانی است که تنها یک کانال دارد.

اما انتظار می رود کانال دندان های اولی باریک تر باشند. بنابراین، یافتن و تمیز کردن آنها دشوارتر از دندانی است که تنها یک کانال دارد.

 


مطالب پیشنهادی:

علت بسته بودن کانال دندان

نکاتی درمورد عصب‌کشی دندان جلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *