تاثیر ایمپلنت دندان بر زیبایی چهره

میزان تاثیر ایمپلنت دندان بر زیبایی چهره

در این مقاله از سایت دکتر سید حمید رضویان متخصص دندانپزشک اصفهان قصد داریم به بررسی تاثیر ایمپلنت دندان بر زیبایی بپردازیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید. بهتر است بدانید پایه ایمپلنت دندان در درون استخوان فک گذاشته می شود پس از آن روی آن تاج قرار داده می شود. به همین خاطر مثل دندان طبیعی بسیار محکم در جای خود قرار می گیرد و زیبایی چهره را دو چندان می کند. کاشت ایمپلنت بیش از ۹۰ درصد موفقیت آمیز است. همانطور که می دانید استخوان های فک از دندان ها محافظت می کنند. زمانی که دندان در استخوان وجود نداشته باشد استخوان ها تحلیل می روند و کوچک می شوند در نتیجه صورت فشرده تر و جمع تر می شود. اگر هیچ دندانی وجود نداشته باشد ارتفاع صورت شما کاهش می یابد و صورتتان کوتاه تر می شود.

وقتی شما برای کاشت ایمپلنت دندان به دندانپزشک متخصص مراجعه می کنید، استخوان های فک می توانند عملیات پشتیبانی را شروع کنند. به همین خاطر در اطراف ایمپلنت سطح استخوان کاملا حفظ می شود. در حقیقت این مورد یکی از مزیت های مهم ایمپلنت می باشد. کاشت ایمپلنت موجب می شود عضلات صورت شما به خوبی حفظ شود و به ثبات آن کمک فراوانی می کند. کسانی که نیاز به ترمیم دندان دارند می توانند از ایمپلنت استفاده کنند، به دلیل اینکه ایمپلنت دقیقا مانند دندان طبیعی می باشد.

زیبایی چهره به وسیله ایمپلنت دندان

می دانید که کاشت ایمپلنت دندان یکی از شیوه های جدید محسوب می شود. این روش به زیباتر شدن چهره کمک فراوانی می کند. افرادی که دندان از دست رفته دارند می توانند به آسانی با این روش درمان را آغاز کنند. افرادی هستند که وقتی دندان خود را از دست می دهند، اعتماد به نفسشان کم می شود، اما ایمپلنت دندان می تواند در روحیه افراد تاثیر به سزایی داشته باشد. نبود دندان می تواند تاثیر زیادی بر استخوان فک بگذارد. زیرا اگر دندان وجود نداشته باشد قسمت پایین صورت شما ضعیف می شود. با ایمپلنت دندان ردیف دندان های شما کاملا طبیعی می شود و همین مزیت می تواند از تغییر شکل چهره شما جلوگیری کند.

بررسی روش های مختلف سفید کردن دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

اثرات ایمپلنت دندان برای زیبایی چهره

تاج سرامیکی ایمپلنت دندان با تاج دندان طبیعی شباهت زیادی دارد. این جمله به این معناست که دندان های شما کاملا طبیعی می شوند. دندان های نصب شده از طریق ایمپلنت محکم می شوند. و روی دندان ها فشاری احساس نمی شود. بنابراین هیچ گونه آسیبی به دندان های شما وارد نمی شود. یکی از مهم ترین فواید ایمپلنت دندان جویدن آسان می باشد. بیشتر بیمارانی که از ایمپلنت استفاده می کنند مانند قبل می توانند غذا میل کنند و از نخ دندان استفاده کنند. ایمپلنت عمر طولانی دارد و خیلی دقیق جایگزین دندان طبیعی می شود.

ایمپلنت می تواند از تحلیل استخوان جلوگیری کند و همین عاملی مهم در زیبایی صورت محسوب می شود و ساختار صورت نیز حفظ می شود. همانطور که میدانید دندان ها تاثیر فراوانی بر لبخند فرد دارند. به همین خاطر هنگامی که دندان ها از دست می روند بر سلامت فرد نیز تاثیر می گذارند.

ایمپلنت های دندانی سازگاری بالایی با بافت بدن دارند و همین ساختار منظم باعث می شود تا دقیقا مثل دندان طبیعی باشند. و به توصیه دندانپزشکان برای جایگزینی دندان های آسیب دیده و از دست رفته، ایمپلنت دندان بهترین انتخاب می باشد.

تاثیر استخوان فک بر زیبایی چهره

ایمپلنت دندان روی استخوان فک تاثیر به سزایی دارد و بر زیبایی چهره نیز اثر می گذارد. در فک طبیعی وقتی دهان بسته است. دندان های فک بالایی از دندان های پایین ۲ میلی متر جلوتر هستند. اگر فک پایین کمی عقب نشینی کند، می تواند به آسانی روی صورت تاثیر بگذارد. زمانی که استخوان فک کوچک می شود صورت شل و افتاده می شود. به مرور زمان این اتفاق می تواند چین و چروک های صورت را بیشتر کند. اگر طولانی مدت دندان نداشته باشید استخوان فک شما تغییر حالت می دهد. به همین خاطر برای تقویت فک می توانید از ایمپلنت کمک بگیرید.

در ایمپلنت دندان قطعه کوچک تیتانیومی داخل استخوان قرار میگیرد. اگر این جراحی کاملا به موقع رخ دهد شما از تاثیر مثبت آن آگاه خواهید شد.

چرا برای حفظ زیبایی باید ایمپلنت دندان را انتخاب کرد؟

هنگامی که شما ایمپلنت دندان را انتخاب می کنید این نوع درمان از لحاظ ظاهر هیچ فرقی با دندان طبیعی ندارد. ایمپلنت به گونه ای ساخته و نصب می شود که احساس ناخوشایندی به فرد دست نمی دهد. حالت قرارگیری این نوع دندان ها همانند دندان های طبیعی شما می باشد. طبیعی بودن ایمپلنت به متصل بودن آن به استخوان مربوط می شود. علاوه بر این طراحی و ساخت تاج ایمپلنت به گونه ای است که کاملا شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند. توجه داشته باشید هنگامی که شما قصد دارید از ایمپلنت استفاده کنید حتما به دندانپزشک متخصص ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

 


مطالب پیشنهادی :

راه های مراقبت و درمان مینای دندان

بررسی جراحی لثه پریو ( periodontics )

روش های حفظ بهداشت دندانها به صورت طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *