تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی

بررسی تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی

وقتی که شما برای مشاوره ارتودنسی نزد یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، در صورتی که ارتودنتیست متوجه وجود دندان یا دندان های پوسیده شود، ممکن است عصب کشی دندان قبل از ارتودنسی را تجویز کند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی را مورد بررسی قرار می دهیم.

عصب کشی قبل از ارتودنسی دندان

همان طور که در بخش قبل گفتیم، امکان ارتودنسی دندان های عصب کشی شده وجود دارد. بهتر است قبل از انجام ارتودنسی سلامت دندان های شما معاینه شود تا در صورت نیاز درمان های ترمیمی لازم را انجام دهید. این کار باعث می شود که مشکلات دندان شما درمان شود و نیاز به ترمیم دندان حین ارتودنسی نداشته باشید. در صورتی که درد دندان عصب کشی شده در ارتودنسی را تجربه کردید باید به این نکته توجه داشته باشید که عصب کشی دندان شما به خوبی انجام نشده است و نیاز به عصب کشی مجدد دندان در حین ارتودنسی است.

حرکت دندان های عصب کشی شده حین درمان ارتودنسی

همان طور که می دانید درمان ارتودنسی باعث حرکت دندان ها و هدایت آنها به موقعیت اصلی خودشان می شود. امکان حرکت دندان های عصب کشی شده وجود دارد اما به دلیل اینکه ریشه دندان و خود دندان عصب کشی شده بسیار حساس هستند و در مواردی احتمال شکستگی دندان ها وجود دارد، تنها یک متخصص ارتودنسی حرفه ای است که می تواند ارتودنسی دندان عصب کشی شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در صورتی که عصب کشی قبل از ارتودنسی دندان به درستی انجام شده باشد و متخصص ارتودنسی هم درمان خود را به نحو احسن انجام دهد، درمان ارتودنسی دندان عصب کشی شده هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

عوارض ارتودنسی دندان عصب کشی شده

تنها در صورتی که درمان ریشه دندان به درستی انجام نگرفته باشد، احتمال بروز خطر و عفونت دندان در زمان ارتودنسی وجود دارد. در واقع ارتودنسی دندان عصب کشی شده عامل خطرناکی نیست. بلکه در صورتی که عصب کشی به درستی انجام نشود باعث بروز مشکل می شود. اگر عصب کشی قبل از ارتودنسی دندان به درستی انجام نشده باشد. عفونت مجددا ایجاد می شود که می تواند باعث بروز مشکلاتی مثل درد دندانی و … شود. در این مواقع معمولا مجددا عصب کشی در ارتودنسی تجویز می شود که البته احتمال این اتفاق بسیار نادر و محدود است.

اهمیت اولویت ایمپلنت و ارتودنسی | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر سید حمید رضویان

چگونگی انجام عصب کشی حین ارتودنسی

از آنجا که مدت زمان ارتودنسی دندان طولانی است ممکن است در طول درمان با مشکلاتی همچون عفونت و پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی مواجه شوید. به دلیل اینکه دندان های پوسیده و عفونت کرده، همراه با درد زیادی هستند نیاز است که حتما عصب کشی دندان در طول ارتودنسی انجام شود. برای عصب کشی دندان در زمان ارتودنسی در صورت استفاده از ارتودنسی ثابت، نیازی به باز کردن براکت های ارتودنسی نیست. و دندانپزشک همراه با براکت های ارتودنسی درمان ریشه دندان را انجام می دهد. البته در صورتی که بریس های ارتودنسی مانعی برای فرآیند درمان ریشه دندان باشند. ممکن است آنها باز شوند و پس از اتمام درمان ریشه دندان، بریس ها مجددا بر روی دندان ها وصل شوند.

عصب کشی دندان پس از ارتودنسی

در صورتی که طول درمان ارتودنسی شما به اتمام رسیده باشد. شما هیچ گونه محدودیتی برای درمان های مختلف اعم از عصب کشی دندان نخواهید داشت.

موارد استفاده از روکش دندان زیرکونیا

جایگزینی روکش‌ PMF با روکش زیرکونیا