اوردنچر ایمپلنت چیست؟

اوردنچر ایمپلنت چیست؟

اگر همه دندان‌های خود را از دست داده‌اید، اوردنچر ایمپلنت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

در این روش از پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت استفاده می‌شود.

اوردنچر ایمپلنت چیست؟

اگر از دندان مصنوعی استفاده کردید، می‌دانید که این پروتزها مشکلاتی را زمان خوردن غذا یا صحبت کردن ایجاد می‌کنند. احتمال لیز خوردن آن هنگام صحبت یا لق شدن موقع عطسه و سرفه وجود دارد. اوردنچر ایمپلنت برای افرادی که همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند، این مشکلات را برطرف می‌کند.

اوردنچر در واقع همان پروتز دندان مصنوعی است؛ اما با استفاده از ایمپلنت دندان حمایت می‌شود و یکی از بهترین روش ترمیم دندان است. در نتیجه در جای خود ثابت مانده و دیگر هنگام صحبت یا خنده تکان نمی‌خورد. در این روش از بریج کامل دندان استفاده شده و تعداد کمی ایمپلنت نیاز است. به همین دلیل هزینه، زمان و آسیب‌های بعد از جراحی کمتر می‌شود.

مهم‌ترین نکته در مورد اوردنچر ایمپلنت این است که پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت مزایای ایمپلنت‌های دندانی و پروتزهای متحرک را با هم دارد.

اوردنچر ایمپلنت چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

فرق اوردنچر با ایمپلنت چیست؟

به عبارتی دیگر، اوردنچر ایمپلنت چه تفاوتی با پروتز ثابت بر پایه ایمپلنت دارد؟ معمولا در پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت نیاز به تعداد بیشتری ایمپلنت بوده و پروتز با اباتمنت به پایه‌های ایمپلنت وصل می‌شوند. به همین دلیل هزینه بیشتری داشته و آسیب‌های ناشی از جراحی بیشتر است. اما دندان اوردنچر ایمپلنت به پایه‌های ایمپلنت کمتری نیاز داشته و می‌توان برای آن از پروتز متحرک استفاده کرد.

تفاوت اوردنچر با دندان مصنوعی چیست؟

پروتزهای مصنوعی سنتی بدون تکیه‌گاه در دهان قرار می‌گیرند. اما اوردنچر ایمپلنت به‌وسیله چند ایمپلنت روی فک ثابت شده و تکان نمی‌خورد. همچنین به دلیل وجود ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌کند. اما در پروتز مصنوعی با گذشت زمان فک پایین تحلیل می‌رود.

 


مطالعه بیشتر:

پیشگیری از تعویض ایمپلنت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری چگونه انجام می شود؟

مراقبت های بعد از ایمپلنت فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *