اختلالات دندان عقل نهفته

بررسی اختلالات دندان عقل نهفته

در این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان متخصص دندانپزشک اصفهان به بررسی اختلالات دندان عقل نهفته می پردازیم. اولین و ساده‌ ترین اختلالی که از دندان عقل نهفته انتظار داریم فشاری است که به دندان‌ های دیگر وارد می‌ کند. این فشار ممکن است باعث درد‌های شدید یا درد‌های دائمی در فک‌ های بالا یا پایین شود. اگر دندان عقل نهفته‌ ای در فک بالا یا پایین شما وجود داشته باشد و چندین ماه یا چندین سال از وجود آن بگذرد، چیدمان دندان‌ های جلویی تحت تاثیر قرار می‌ گیرد.

معمولاً دندان‌ های فک پایین بیشتر درگیر این اختلال می‌ شوند. اختلال مهم دیگری که دندان عقل نهفته باعث آن می‌ شود، پوسیدگی دندان‌ های آسیا می‌ باشد. فشار زیادی که دندان عقل نهفته به دندان‌ های انتهای فک وارد می‌ کند، باعث می‌ شود میزان پوسیدگی در این دندان‌ ها بیشتر باشد.

درمان دندان عقل نهفته‌

بهترین راه حل دندان عقل نهفته جراحی دندان عقل است. ابتدا باید به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر یک دندانپزشک عمومی نتواند این کار را برای شما انجام دهد، باید به متخصص جراحی دندانپزشکی مراجعه کنید. معمولاً جراحی دندان عقل نهفته یکی از جراحی‌ های نسبتاً مشکل دندان است. برای انجام این عمل بهتر است یک نفر به عنوان همراه با شما به مطب دندانپزشکی بیاید. پس از انجام عمل حداقل یک روز نیاز به مرخصی از محل کار یا تحصیل خود خواهید داشت. همچنین باید غذا‌های مانند سوپ و مایعات گرم مصرف کنید.

مراحل انجام جراحی کشیدن دندان عقل | بهترین دندانپزشک اصفهان

نکته: همه افرادی که دندان عقل نهفته دارند، نیاز به جراحی نخواهند داشت. بسیار از متخصصان با معاینه فرد به این نتیجه می‌ رسند که دندان عقل نهفته هیچ تاثیر منفی بر دندان‌ های دیگر فرد نداشته و می‌ تواند در لثه باقی بماند. از آنجایی که عمل جراحی دندان عقل نهفته یک عمل مشکل است، باید تنها با نظر متخصص این کار را انجام داد. بنابراین اگر دندانپزشک به شما توصیه کرد جراحی انجام ندهید، بهتر است از این کار اجتناب کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

نگهداری از دندان عقل چگونه است؟

اگر دندان عقل شما روییده است و هیچ مشکلی ندارد، با مسواک زدن از آن مراقبت کنید. در بسیاری مواقع از آنجایی که مسواک زدن به آخرین دندان آسیا کمی مشکل است؛ دندان عقل خیلی سریع دچار پوسیدگی می‌ گردد. بهتر است هر ۶ ماه یکبار چکاپ دندانپزشکی انجام دهید تا اگر مشکلاتی احتمالی وجود دارند در اسرع وقت برطرف گردند.

دندان عقل نهفته یکی از مشکلات عمده در زمینه بیماری‌ های دندان می‌ باشد که در بسیاری موارد جز در موارد حاد علائمی از خود بروز نمی‌ دهد. اگر هر ۶ ماه یک بار چکاپ‌ های دندانپزشکی انجام دهید، می‌ توانید در اسرع وقت مشکلات پنهان و بیماری‌ های دهان و دندان را تشخیص داده و هر چه سریع‌ تر آن‌ را درمان نمایید.

 


مطالب پیشنهادی :

ایمپلنت دندان آسیاب

تقویت مینای دندان

ورم لثه | علل و درمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *