ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری چیست؟

اگر قصد کاشت دندان دارید، احتمالا با ایمپلنت فوری آشنایی پیدا کرده‌اید.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته و بازگرداندن زیبایی به دندان‌ها است. در این روش فیکسچر ایمپلنت (پایه فلزی پیچی) درون استخوان فک قرار گرفته و روکشی شبیه به دندان طبیعی روی آن قرار می‌گیرد.

انواع روکش ایمپلنت وجود دارد که با هم متفاوت هستند و دندانپزشک با توجه‌ به شرایط شخص و محل کاشت دندان بهترین روش را انتخاب می‌کند. ایمپلنت فوری همان‌طور که از اسم آن پیداست، سریع و یک‌روزه انجام می‌شود. در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان آسیب‌دیده و قراردادن فیکسچر ایمپلنت می‌توان روکش موقت را قرار داد.

اگر می‌خواهید در کمترین زمان و با کمترین تعداد مراجعه به مطب کاشت دندان انجام دهید، این گزینه برای شما مناسب است. بیشتر مراحل کاشت در یک جلسه انجام می‌شود. اما لازم به ذکر است که باید چند هفته بعد برای قراردادن روکش دائمی دوباره به مطب مراجعه کنید.

ایمپلنت فوری چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

تفاوت ایمپلنت فوری با سایر روش های کاشت دندان چیست؟

تفاوت اصلی کاشت دندان فوری و سایر روش‌های ایمپلنت دندان در زمان کاشت آن است. با ایمپلنت فوری، دندان کشیده شده و در همان نوبت با ایمپلنت جایگزین می‌شود.

در مقابل، روش ایمپلنت به روش پانچ به یک روش جراحی کم تهاجمی برای کاشت دندان اشاره دارد که شامل استفاده از یک مته مخصوص برای ایجاد سوراخ دسترسی یا پانچ در بافت لثه است و با کاشت دندان سریع تفاوت دارد.

ایمپلنت زیگوماتیک با ایمپلنت فوری چه فرقی دارد؟

تفاوت اصلی ایمپلنت زیگوماتیک با کاشت دندان فوری در محل قرارگیری آنها است. ایمپلنت‌های زیگوماتیک در استخوان گونه (زیگوما) قرار می‌گیرند و برای افرادی که از دست دادن استخوان شدید در فک بالایی دارند مناسب هستند.

 


مطالب پیشنهادی:

کاربردهای تصویربرداری CBCT برای ایمپلنت دندان

موارد نیاز به تعویض ایمپلنت دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *