نکاتی درمورد عصب‌کشی دندان جلو

بررسی نکاتی درمورد عصب‌کشی دندان جلو

در این مطلب از سایت دکتر سید حمید رضویان متخصص دندانپزشک اصفهان نکاتی درمورد عصب‌کشی دندان جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

احتمال شکستن دندان‌های جلو در زمان عصب‌کشی

اگر حجم پوسیدگی دندان زیاد باشد و متخصص مجبور شود مقدار زیادی از پالپ دندان را بردارد، ساختار اصلی آن دچار مشکل شده و احتمال شکستن آن بالا می‌رود.

میزان درد عصب‌کشی دندان های جلو

در کل درد حس شده در دندان‌ها به دلیل عفونتی است که در دندان و لثه ایجاد شده است. بنابراین عصب‌کشی دندان نیز چه برای دندان جلو و چه دندان عقب دردناک خواهد بود. البته که در زمان ترمیم که آمپول بی‌حسی زده می‌شود این درد به طرز چشم گیری کاهش می‌یابد.

مدت زمان عصب کشی دندان جلو

با توجه به شدت عفونت ممکن است این زمان کم و زیاد شود. اما معمولاً در دو جلسه نیم الی یک ساعته فرآیند عصب کشی به طور کامل صورت می‌گیرد.

زمان مراجعه به متخصص درمان ریشه دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

ماندگاری و دوام دندان عصب کشی

اگر شما هم حتی برای یک مرتبه عصب کشی دندان را تجربه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که این عمل، جزو یکی از عمل های سخت دندانپزشکی است و این سؤال برایتان پیش می آید که طول عمر دندان عصب کشی شده چقدر است و چگونه ماندگاری دندان عصب کشی شده را افزایش دهیم. این مقاله شما را در این باره و طول عمر سایر عمل های سخت دندانپزشکی راهنمایی می کند.

عصب کشی فرایندی است که در آن پالپ دندان ملتهب، عفونی یا پوسیده را درمان می کنند. پالپ ماده نرمی است در وسط دندان قرار دارد و از عصب، رگ‌های خونی و بافت همبند تشکیل شده‌است. حفره پالپ حفره‌ای توخالی در قسمت مرکزی تاج است که پالپ داخل آن قرار دارد. این حفره تا زیر کانال ها ادامه دارد و حتی به ریشه هم می رسد.

نکته : برخی ریشه‌ها بیشتر از یک کانال ریشه دارند اما همه آن ها حداقل دارای یک کانال هستند.

هرچند عمل هایی مانند پر کردن دندان یا عصب کشی دندان جلو و روکش دندان سخت است، اما گاهی عدم رعایت مراقبت های لازم یا عدم مهارت کافی دندانپزشک، شما را مجبور به تکرار این عمل ها می کند.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان بهترین دندانپزشک اصفهان

ماندگاری دندان پر شده

ازبین رفتن دندان پرشده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما اینکه این اتفاق چگونه و بعد از چه مدت بیفتده به جنس ماده پرکردنی و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. به‌طورکلی، مواد پرکردن دندان از جنس طلا، آمالگام نقره، یا صمغ کامپوزیت هستند. محکم ترین و مقاوم ترین این ماده ها طلا است که بین ۱۵ تا ۳۰ سال ماندگاری دارد. آمالگام نقره معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام می‌آورد. کمترین میزان ماندگاری را کامپوزیت دارد که معمولا حدود ۵ تا ۷ سال سالم باقی می ماند.

همه این مواد به مرور زمان فرسوده و کهنه می‌شوند. حتی ممکن است این مواد پرکننده (به غیر از طلا) ترک برداشته یا سوراخ شوند. به خاطر داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک کمک می کنند که دندان پرشده عمر بیشتری داشته باشد . توصیه می کنیم برای پر کردن دندان های جلویی مواد کامپوزیت را انتخاب کنید چراکه به رنگ طبیعی دندان هستند و طرح لبخند شما را زیباتر می کنند و عوارضی برای سلامتی شما ندارد.


مطالب پیشنهادی :

تفاوت جرم‌ گیری با بلیچینگ دندان

تأثیر الکل بر رنگ کامپوزیت دندان

مزایا و معایب انجام بریج دندانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *