مسواک زدن صحیح چگونه است؟

برای مسواک زدن حداقل ۲ دقیقه یعنی ۱۲۰ ثانیه باید وقت گذاشت. در مسواک زدن باید استفاده از حرکات افقی، خشن و پر دامنه ممنوع است. دقت کنید که مسواک زدن باید آرام و با دامنه های کوتاه حرکتی باشد، به شیار لثه ، قسمتهایی از دندانها که سختتر قابل دسترسی هستند به ویژه پشت آخرین دندانها ، اطراف پر کردگی ها و روکشها و اطراف آنها توجه کنید.ترتیب مسواک زدن صحیح :
۱.ابتدا سطح خارجی دندانهای بالا و سپس سطح خارجی دندانهای پایین
۲. تمیز کردن سطح داخلی دندانهای بالا و سپس دندانهای فک پایین
۳. تمیز کردن سطح جونده دندانها
۴. تمیز کردن سطح زبان.
چگونه دندانهایمان را مسواک بزنیم
۱. مسواک را با زاویه °۴۵ در طول شیار لثه ( حد فاصل دندان و لثه) قرار دهید.و با حرکات لغزشی با دامنه کوتاه شیار لثه را تمیز کرده و سپس به سمت سطح جونده بالا ببرید. این حرکت را در تمام نقاط دهان  انجام دهید، در هر حرکت باید تقریبا ۲ تا ۳ دندان در بر گرفته شود.
۲. سطح جونده دندانها را بشویید.
۳. از نوک مسواک برای تمیز کردن پشت دندانها استفاده کنید.
۴. حتما زبانتان را مسواک بزنید. ( در تلاش خواهم بود که مطلب علمی جداگانه ای در زمینه تمیز کردن زبان بنویسم.)

مسواک زبان

آیا مسواک مخصوص زبان وجود دارد؟ واقعیت اینکه در بازار وسایل مخصوص تمیز کننده زبان وجود دارد ، که در تحقیقات نشان داده شده که همان مسواک معمولی که شما برای تمیز کردن دندانهایتان استفاده میکنید به دلیل بریستلها ( موهای مسواک) که میتواند خلل و فرج زبان را تمیز کند بهترین و مناسبترین وسیله برای تمیز کردن زبان است. نکته مهم اینکه قسمتی از زبان که منطقه اصلی تجمع باکتریهاست ، در انتهای زبان قرار دارد و حتما باید آن را تمیز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *