انواع لیفت لثه و مراحل انجام آن

انواع لیفت لثه و مراحل انجام آن

انواع لیفت لثه

لیفت لثه یا همان کانتورینگ لثه به صورت معمولی با دو روش متفاوت جراحی یا کمک گرفتن از لیزر، انجام می‌شود اینکه کدام روش درمانی بهتر و به صرفه‌تر است کاملا بستگی به شرایط بافت لثه و ساختار دندان بیمار دارد و بهترین روش درمانی برای هر بیمار متفاوت است و تشخیص این موضوع پس از معاینه دقیق لثه و دندان‌ها توسط دندانپزشک متخصص امکان پذیر است.

  • جراحی لثه

جراحی لیفت لثه که در حقیقت یک نوع جراحی سرپایی کوتاه مدت محسوب می‌شود بافت اضافی لثه پس از تزریق بی‌حسی و انجام عکس‌برداری‌های لازم با تیغ جراحی توسط دندانپزشک بریده می‌شود، این جراحی نسبت به لیفت با لیزر یک روش درمانی تهاجمی‌تر محسوب می‌شود.

  • لیفت لثه با لیزر

در روش درمانی لیفت لثه با لیزر دیگر خبری از دردسرهای لیفت با تیغ جراحی و …. نیست و درمان در مدت زمان کوتاه‌تری با ایجاد کم‌ترین درد و عارضه جانبی انجام می‌شود البته فراموش نکنید که لیفت لثه با لیزر تنها در شرایطی امکان پذیر است که قصد از بین بردن بافت نرم لثه را داشته باشیم یعنی برداشتن بافت‌های سخت لثه با لیزر امکان پذیر نیست.

صفحه اینستاگرام دکتر سید حمید رضویان (بهترین دندانپزشک اصفهان)

فرایند انجام لیفت لثه به چه صورت است؟

پروسه لیفت لثه یک درمان دندانپزشکی تقریبا کوتاه مدت محسوب می‌شود که اصولا بین ۲ الی ۳ جلسه قابل انجام است، بنا بر تکنیک مورد استفاده توسط جراح دندانپزشک و شیوه کاری او اصولا فرایند لیفت لثه توسط متخصصان مختلف، تفاوت‌های اندکی دارد اما در شرایط کلی چهارچوب مراحل انجام کانتورینگ لثه یا لیفت لثه توسط دندانپزشکان مختلف، یکسان است و در ادامه قرار است رایج‌ترین مراحل لیفت لثه توسط دندانپزشکان را مرور کنیم.

۶ مرحله انجام جراحی لیفت لثه

  • برگزاری جلسه مشاوره و توجیهی
  • گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان و لثه بیمار
  • آنالیز بافت لثه و ساختار استخوان دندان بیمار
  • تصمیم گیری درباره نحوه ایجاد برش ها روی بافت لثه
  • تزریق بی حسی موضعی روی بافت نرم
  • برش لثه و برداشتن بافت اضافی

 


مطالب پیشنهادی سایت دکتر دکترسید حمید رضویان (بهترین دندانپزشک اصفهان):

معایب لیفت لثه

کاربردها و مزایای لیفت لثه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *